Month: november 2014
Pedicures naar Zorg en Welzijn
Pedicures naar Zorg en Welzijn
Pedicures horen sinds deze maand niet meer onder het kenniscentrum Uiterlijke verzorging.
Onze minister Bussemakers heeft ons eindelijk verhuist naar de sectorkamer zorg,welzijn en sport.
De plek waar we bij horen. Pedicurewerk is tegenwoordig veel meer dan uiterlijke verzorging. Het gaat om mobiliteit, pijn bestrijding en pijn preventie aan de voeten. Onze competenties liggen onder andere op het gebeid van diabetes,reuma en de overige risicovoeten. Deze verhuizing is een goede zet waar lang voor gevochten is. Graag zien we nu dat de BTW van 21 naar 6 % gaat. Dit zal Perdicure Wijnand dan meteen doorberekenen in de prijs die u per behandeling betaald. Een korting van bijna 15% dus.
Pedicure behandeling aftrekbaar via de belastingaangifte?
Pedicure behandeling aftrekbaar via de belastingaangifte?
De kosten voor uw pedicurebehandeling komen alleen in aanmerking voor belastingaftrek als uw voeten afwijkingen vertonen zoals schimmel- of kalknagels, ingroeiende nagels, of als uw alleen met pijn kunt lopen ivm likdoorns, overmatige eelt groei of als u vanwege uw ziekte of ouderdom niet in staart bent om deze zelf te verzorgen.
Uw pedicure behandeling kunt u opvoeren bij de belasting aangifte mits deze niet vergoed wordt via uw ziektekostenverzekering en de behandeling medisch nodig is. (zie hiervoor de boven vermelde criteria)
Deze zijn dan op te voeren als overige aftrekbare ziektekosten en buitengewone uitgaven. Informeer bij uw belasting adviseur of accountant.
Om daadwerkelijk vergoeding te ontvangen moet het totaal van uw aftrekbare zorgkosten boven de drempel uitkomen. Deze drempel is inkomens afhankelijk.
bron 1: http://www.belastingtips.nl/prive/aftrekbare_kosten/aftrekbare_ziektekosten_in_2013/
bron 2: http://www.ncfs.nl/documents/upload/CF_en_Belastingaftrek_2013.pdf
Mocht de belastingdienst uw aftrek niet accepteren hoor ik dat graag van uw en zal ik in overleg gaan met uw belasting adviseur of accountant, om te kijken wat de mogelijkheden nog zijn.
Ik ben niet verantwoordelijk voor een afkeur van de pedicure kosten door de belastingdienst en zal geen kosten vergoeden die gepaard gaan met die afkeur. De informatie op deze site is ter advies en heeft geen juridische waarden. Mijn bronnen zijn zorgvuldig geselecteerd maar kunnen omwaarheden bevatten.
Zo kiest u de juiste wandelschoenen
De Pedicure Scoort
De Pedicure Scoort!!
In de zomer van 2013 heeft provoet een klanttevredenheidsonderzoek laten uitvoeren. Het doel was het in kaart brengen hoe klanten de pedicure en de pedicure voet behandeling ervaren.
698 pedicure praktijken hebben deelgenomen aan het onderzoek en 12.650 klanten van die praktijken. Dat is een respons van 75%. Dit is zo’n hoog respons dat het betrouwbaarheidsniveau van het onderzoek 99% is. Daar staat tegenover dat we niet zeker weten of alle klanten zijn uitgenodigd om aan het onderzoek deel te nemen.
De vragenlijsten waren verdeeld in 6 onderdelen. Algemene gegevens, voortraject van de behandeling, de practijkruimte, de behandeling, professionaliteit en afsluitende vragen. Tenslotte is gevraagd welk aspect de klanten het belangrijkste vinden. Er is onderscheid gemaakt tussen ambulant en niet ambulant werkende pedicures. Het hele rapport is terug te zien op: www.provoet.nl/ko2013
Positieve cijfers: Klanten geven aan:
Tevreden/zeer tevreden 95% te zijn over de uitstraling van de praktijk.
Tevreden/zeer tevreden 98,1% te zijn over de hygienische omstandigheden.
Tevreden/zeer tevreden 98,1% te zijn over de voetbehandeling
Tevreden/zeer tevreden 98,1% te zijn over hoe de pedicure luisterd naar de klant
Tevreden/zeer tevreden 98,6% te zijn over de persoonlijke verzorging van de pedicure
Tevreden/zeer tevreden 98,6% te zijn over de professionaliteit die de pedicure uitstraald
Het is dan ook een klinkend rapportcijfer dat uitgedeeld wordt: gemiddeld een 8,8.
Klanten zijn ook gevraagd welke factoren zwaar wegen in hun tevredenheid over de pedicure. De Top 3
1 De voetbehandeling door de pedicure
2 De hygiene die de pedicure in acht neemt.
3 Het resultaat van de behandeling.
Een belangrijke conclusie uit het onderzoek is dat veel klanten onbekend zijn met de volgende onderwerpen:
Intake/anamnese (21% geen idee)
Voet onderzoek (15% geen idee)
Registratie van medische gegevens (35% geen idee)
Bijhouden van vakkennis (28% geen idee)
Samenwerking met andere pedicure en disciplines (60% geen idee)
Hier kan dus nog hard aan gewerkt worden.
15-03-2014